Metaverse Hakkında Bilmeniz Gereken Herşey!

Metaverse görüntüsü

Mark Zuckerberg bu yılın başlarında Facebook’un geleceğinin Metaverse‘de olacağını açıkladığından beri, herkes Metaverse‘nin ne olduğunu anlamaya çalışıyor. Facebook Ekim ayında Meta olarak yeniden markalaştığında, Metaverse ateşi teknoloji endüstrisini karıştırmaya başladı. Microsoft’tan Nvidia’ya kadar her şirket birdenbire meta veri aktarımı işine girdi ve görünüşe göre bir gecede sayısız insan Metaverse uzmanı oldu.

Peki tam olarak metaverse nedir? Neden önemli? Zuckerberg’in dediği gibi, Metaverse gerçekten “internet için bir sonraki bölüm” mü?

Sayfa İçeriği

Metaverse Nedir?

Metaverse, özünde, somutlaştırılmış bir internettir: insanların kendilerini düz bir görüntülü görüşmeden daha fazla mevcut hissettiren, kişiselleştirilmiş avatarların yardımıyla buluşabilecekleri bir sosyal alan. Eşzamanlı, bu da onu günümüzün haber akışına dayalı sosyal medyasından daha gerçek hayat gibi hissettirecek. Başkalarının neler yaptığına bakmak yerine, onlarla gerçek zamanlı olarak buluşacabileceksiniz.

Aynı zamanda, çevremizdeki dünya gibi kalıcı olacaktır. Bir Metaserve alanını tekrar ziyaret ettiğinizde, sıfırdan başlamanız gerekmez. Ve tıpkı gerçek hayat gibi, diğer insanlarla yapmak isteyebileceğiniz her türlü şeyi kapsayacak: konserlere ve diğer etkinliklere gitmek, oyun oynamak, takılmak, buluşmak, çalışmak ve alışveriş yapmak.

Ancak çok açık olmak gerekirse, metaverse henüz mevcut değil. Bununla birlikte, şu an için sadece sahip olduğumuz bazı şeyler var ve bunlar Metaserve temellerini oluşturuyor:

  • Sanal gerçeklik. VR genellikle anlaşılabilir olan Metaverse ile karıştırılır. Bir klavye veya gamepad ile kontrol ettiğiniz bir avatarın (karakterin) aksine, bir kulaklık takarsanız, bedenlenmiş bir varlığa sahip olmak çok daha gerçek hissettirir. Ancak VR, AR ve diğer uzamsal hesaplama biçimleri Metaverse‘nin bir parçası olacak olsa da, Metaverse‘nin birden fazla cihaz kategorisinde çalışması da aynı derecede önemlidir. Bu, bir seferde yarım saat boyunca girip çıktığınız bir şey değil, gün boyunca size eşlik eden bir şey.
  • Fortnite ve Roblox. Her iki oyun da metaverse’in erken versiyonları olarak algınlandı. Fortnite ve Roblox avatarları dünya içi ekonomileri olan sosyal alanlardır ve büyük canlı etkinlikler ileride daha fazlası olacağını göstermiştir.

Sonuç olarak, henüz bir Metaverse’e sahip olamamamızın büyük bir nedeni var:

Metaverse bir ağdır. Bu tek bir hizmet değil, hizmetler topluluğunun oluşması gerekmektedir. Second Life gibi ilk nesil avatar tabanlı hizmetlerden bazıları kendi başlarına metaverse değildir. Tıpkı mobil internetin tek bir uygulama olmadığı ve diğer birçok uygulama ve hizmetin varlığı olmasaydı telefonunuzdaki uygulamaların hiçbirinin başarılı olamayacağı gibi, Metaverse‘nin başarılı olması çok sayıda birbirine bağlı hizmet olması gerekmektedir.

Öngörülen bazı Metaverse özellikleri

  • Kalıcı – yani, asla “sıfırlamaz” veya “duraklamaz” veya “bitmez”, sadece süresiz olarak devam eder.
  • Eşzamanlı ve canlı – önceden planlanmış ve bağımsız olaylar gerçekleşse bile, tıpkı “gerçek hayatta” olduğu gibi, Metaverse, herkes için tutarlı bir şekilde ve gerçek zamanlı olarak var olan canlı bir deneyim olacaktır.
  • Her kullanıcı için bireysel varklık duygusu – herkes Metaverse’in bir parçası olabilir ve aynı anda ve grupla birlikte belirli bir etkinliğe/yer/aktiviteye katılabilir.
  • Ekonomik sistem – bireyler ve işletmeler, başkaları tarafından tanınan “değer” üreten inanılmaz derecede geniş bir “iş” yelpazesi yaratabilecek, sahiplenebilecek, yatırım yapabilecek, satabilecek ve ödüllendirilebileceklerdir.
  • Benzersiz bütünlük – Dijital öğeler/varlıklar, içerik vb. bütünün bir parçası olacak. Örneğin; Counter-Strike silah görünümünüz Fortnite’ta bir silahı süslemek için kullanılabilir veya bir arkadaşınıza hediye edilebilirsiniz. (Büyük ihtimalle Facebook üzerinden). Benzer şekilde, Rocket League için tasarlanmış bir araba, Roblox’ta çalışmak üzere iletilebilir. Metaverse dijital dünya, temelde sanki her mağazanın kendi para birimini kullandığı, tescilli kimlik kartlarının gerekli olduğu, ayakkabı veya kalori gibi şeyler için tescilli ölçü birimlerine ve farklı kıyafet kodlarına sahip olduğu bir alışveriş merkezi gibi hareket edecek

Metaverse kararsızlıkları

Metaverse’in çekirdeğini oluşturabilecek, ancak geniş çapta üzerinde anlaşmaya varılmamış birkaç fikir daha var. Bu endişelerden biri, katılımcıların tüm deneyimlerde kullanacakları tek bir tutarlı dijital kimliğe (veya “avatar”) sahip olup olmayacağıdır. Bunun pratik bir değeri olacaktır, ancak “Metaverse çağındaki” büyük firmaların her biri hala kendi kimlik sistemlerini isteyeceğinden muhtemelen olası değildir. Bugün, örneğin, birkaç baskın hesap sistemi var – ancak hiçbiri web’in tüm kapsamına sahip değil. Apple, Android, Microsoft, Facebook, Google vs. bunların hepsinin yarı kimlik sistemleri var ve Metaverse’de nasıl ortak noktada buluşacakları belli değil.

Ayrıca Metaverse’in sadece günümüz internetinin bir evrimi olmaktan ziyade “Metaverse” olması için ne kadar birlikte çalışabilirliğin gerekli olduğu konusunda da anlaşmazlık var. Birçoğu, gerçek bir Metaverse’in tek bir operatöre sahip olup olamayacağını da tartışıyor (Ready Player One’da olduğu gibi).

Başka bir fikir Metaverse’in temel iletişim mimarisi ile ilgilidir. Bu, parçanın ilerleyen kısımlarında daha ayrıntılı olarak açıklanmaktadır, ancak günümüzün İnterneti, birbirleriyle gerektiği gibi “konuşan” bireysel sunucular etrafında yapılandırılmış olsa da, bazıları Metaverse’in kalıcı birçok kişi etrafında “kablolu” olması ve “işletilmesi” gerektiğine inanıyor. çok sayıda bağlantıya. Ancak burada bile, bunun tam olarak nasıl işleyeceği veya gereken ademi merkeziyetçilik derecesi konusunda bir fikir birliği yok.

Metaverse ne değildir?

Sanal dünya” – Yapay zeka güdümlü karakterlere sahip sanal dünyalar ve oyunlar, gerçek zamanlı olarak “gerçek” insanlarla doldurulanlar gibi on yıllardır var olmuştur. Bu bir “meta” (Yunanca “ötesi” anlamına gelen) bir evren değil, sadece tek bir amaç (bir oyun) için tasarlanmış sentetik ve kurgusal bir evrenlerdir.

“Sanal alan” – Second Life gibi dijital içerik deneyimleri genellikle “proto-Metaverses” olarak görülür çünkü (A) oyun benzeri hedefler veya beceri sistemlerinden yoksundurlar; (B) devam eden sanal hangout’lardır; (C) neredeyse eşzamanlı içerik güncellemeleri sunar; ve (D) dijital avatarlarla temsil edilen gerçek insanlara sahip. Ancak bunlar Metaverse için yeterli nitelikler değildir.

Bir “Oyun” – Fortnite, Metaverse’in birçok unsuruna sahiptir. (A) IP’yi birleştirir; (B) birden çok kapalı platforma yayılan tutarlı bir kimliğe sahiptir; (C) bazıları tamamen sosyal olan sayısız deneyime açılan bir kapıdır; (D) içerik oluşturuculara içerik oluşturma vb. için ödeme yapar. Ancak, Ready Player One’da olduğu gibi, ne yaptığı, ne kadar genişlediği ve hangi “işin” gerçekleşebileceği (en azından şimdilik) çok dar kalır. Metaverse bazı oyun benzeri hedeflere sahip olabilir, oyunlar içerebilir ve oyunlaştırmayı içerebilir, ancak kendisi bir oyun değildir ve belirli hedeflere yönelik değildir.

Yeni UGC platformu” – Metaverse, sayısız bireyin içeriğini “yaratabileceği”, “paylaşabileceği” ve “para kazanabileceği” ve en popüler içeriğin yalnızca en küçük payı temsil ettiği başka bir YouTube veya Facebook benzeri platform değildir. Metaverse, uygun imparatorlukların yatırım yaptığı ve inşa edildiği ve bu zengin sermayeli işletmelerin bir müşteriye tam olarak sahip olabileceği, API’leri/verileri, birim ekonomisini vb. kontrol edebileceği bir yer olacaktır.

Metaverse nedir?

Hangi şirketler Metaverse inşaa ediyor?

Metaserve, bilgi işlem gücünden uç bilişime, 3B görüntülemeye, içeriğe, finans ve ticaret sistemlerine kadar uzanan devasa bir teknolojik altyapıya ihtiyaç duyacak. Metaserve internetin bir sonraki yinelemesi olarak görüldüğünden, internet varlığı olan her şirket metaserve’de hak talebinde bulunmak isteyecektir.

Metaverse ile ilgilenen risk sermayedarı Ball, aynı zamanda New York Menkul Kıymetler Borsası’nda işlem gören Roundhill Ball Metaverse ETF’yi sürdüren Ball Metaverse Research Partners‘ın kurucu ortağıdır. Borsadaki ilk 10 holding:

  1. Nvidia Corporation
  2. Microsoft Corp.
  3. Roblox Corp.
  4. Facebook Inc.
  5. Unity Software Inc.
  6. Snap, Inc.
  7. Autodesk Inc.
  8. Amazon Com Inc.
  9. Tencent HLDGS LTD
  10. Sea LTD

Sea, eğlence, e-ticaret ve dijital finansal hizmetleri içeren bir tüketici internet şirketidir. Tencent Holdings, Çin merkezli çok uluslu bir internet şirketidir. Apple, Intel, Qualcomm, Alphabet, Coinbase, Electronic Arts, Samsung, Adobe, Alibaba, Disney, PayPal ve Square de fonda yer alıyor.

Metaverse neden önemli?

Metaverse, yeni bir bilgi işlem platformu veya içerik ortamı olarak trilyonlarca değer üretmesi muhtemeldir. Böyle bir sistemin sürücüsü değilse de kilit bir katılımcısı olmanın değeri aşikardır – bugün İnternet’in bir “sahibi” yoktur, ancak önde gelen İnternet şirketlerinin neredeyse tamamı, dünyadaki en değerli 10 halka açık şirket arasında yer almaktadır. Metaverse, web’de gördüğümüzle aynı fırsat çeşitliliğini üretecektir. Ödeme işlemlerinde kimlik doğrulamaya, işe alma, reklamcılık, içerik oluşturma, güvenlik ve benzerlerine kadar her şeyi yönetmek için yeni şirketler, ürünler ve hizmetler ortaya çıkacaktır.

Metaverse ne zaman kurulacak?

Metaverse‘in çalışması için sayısız yeni teknoloji, protokol, şirket, yenilik ve keşif gerekecek. “Metaverse Öncesi” ve “Metaverse Sonrası” olmayacak. Bunun yerine, farklı ürünler, hizmetler ve yetenekler bütünleşip kaynaştıkça zaman içinde yavaş yavaş ortaya çıkacaktır.

Bugün yaşadığımız şekliyle İnternet, görsel sunum, dosya yükleme, iletişim, grafik, veri vb. için standartlar ve protokoller nedeniyle çalışır.

Örneğin, çok sayıda görüntü dosyası formatı vardır: .GIF, .JPEG, .PNG, .BMP, .TIFF, .WEBP, vb. Ve bugün web açık standartlar üzerine kurulu olsa da, çoğu kapalıdır ve tescillidir. Amazon, Facebook ve Google benzer teknolojiler kullanıyor, ancak birbirlerine geçiş yapmak için tasarlanmadılar – tıpkı Ford’un tekerleklerinin bir GM şasisine uyacak şekilde tasarlanmadığı gibi. Ayrıca, bu şirketler sistemlerini çapraz entegre etmeye veya verilerini paylaşmaya inanılmaz derecede dirençlidirler ve Metaverse için bu büyük bir sorun olacaktır.

Fortnite creative direktörü oyun ödülleri töreninde, amacın “tüm IP’lerin bir arada yaşayabileceği, her türlü deneyimin gerçekleşebileceği bir yer olan bir metaverse yaratmak” olduğunu söylüyor -Kaynak: Matthewball

2 Comments

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.